Khamis, 19 November 2009

APA/ KENAPA SYARIKAT TITIAN JASA ENTERPRISE?












Titian Jasa Enterprise merupakan syarikat milik Sdra Baghdad Hj. Torugan dan kemudiannya memasukan nama anak lelakinya sebagai rakan kongsi. Kini beliau berundur sementara daripada pengurusan syarikat Titian Jasa Enterprise.


Sedikit latarbelakang Sdra Baghdad Hj. Torugan. Beliau merupakan seorang Pemimpin Kemajuan Rakyat (PKR) bagi DUN N6 Tempasuk dalam kawasan Parlimen P.169 Kota Belud. Beliau merupakan orang kanan yang sangat dipercayai oleh ADUN N6 Tempasuk; Datuk Haji Musbah Haji Jamli (DHMJ).


Sdra Baghdad merupakan seorang TOKOH KONTRAKTOR POLITIK yang paling disegani di Kota Belud. Keserasian beliau dengan DHMJ tampak jelas kerana kedua-duanya merupakan TOKOH KONTRAKTOR POLITIK.


Peluang Sdra Baghdad terbentang luas setelah DHMJ melantik beliau sebagai PKR N6 Tempasuk. Beliau seorang yang bijak kerana pandai memanfaatkan peluang yang ada untuk menambahkan harta kekayaan beliau. Dengan kuasa yang ada sebagai PKR, beliau mengekploitasi sepenuhnya kuasa yang diamanahkan oleh DHMJ untuk membolot segala projek di DUN Tempasuk, dari sekecil-kecil projek hingga sebesar-besar projek dimonopoli oleh syarikat Titian Jasa Enterprise.


Jika ditakdirkan beliau masih lagi memegang jawatan PKR dalam setahun lagi maka matlamat beliau menjadikan Titian Jasa Enterprise sebagai syarikat konglomerat Politik di Kota Belud akan menjadi kenyataan.


Syabas dan Tahniah, kerana sdra Baghdad berjaya menjadikan DHMJ sebagai kuda tunggangan dalam usaha mencapai matlamatnya. Namun demikian mengaut harta kekayaan bukanlah matlamat akhir Sdra Baghdad sebenarnya. Kuasa merupakan matlamat akhir sebenar beliau. Namaun bagaimana beliau memperolehi kuasa adalah melalui kekayaan, ini kerana bijak pandai menyatakan “ kalau ada wang semuanya boleh jadi”. Beliau bercita-cita untuk menjadi wakil rakyat di DUN Tempasuk (atau Pesisir Pantai sekirannya telah wujud).


Segala projek yang dikendalikan oleh Titian Jasa Enterprise akan saya siarkan sementara saya mengumpul data sekaligus diserahkan kepada SPRM untuk membantu siasatan.

Sekian, Selamat Sejahtera.

14 ulasan:

  1. Salam Sejahtera & Selamat petang,

    rasuah membawa padah!!!

    BalasPadam
  2. Salam.....

    Inilah yang dikatakan bisnes, dalam politik pun ada bisnes. Saudara Baghdad memang rakan kongsi DHJM sejak dahulu lagi.

    Soalnya sekarang dalam Kota Belud ini hanya Baghdad saja orang DHMJ kerana dia saja yang hidup dengan dia.

    Tapi tak apa. Kami akan membuat pembalasan apabila tiba masanya melalui undi protes. Biar Bagdad saja yang undi dia.

    BalasPadam
  3. pejuang bangsa... anda ada rekod kah pernah bertungkus lumus... minta projek... atau sekadar... minta puji

    BalasPadam
  4. wakil bukit is a person who really disprate about other people ability... he knows nothing.. only compalining... Wakil bukit is a person who doesn't know to talk anything.. he only knows his Telur..

    BalasPadam
  5. mama uladtalinga wakil bukit siti farhana.. boleh jadi projek ke? kalo bole.. kami nak applai..

    BalasPadam
  6. Salam perjuangan,

    Kiranya bangkai gajah boleh ditutupi dengan nyiru ( dalam bahasa Irranun Nigo), alangka baiknya.

    Sesat di tengah jalan, balik ke pangkal jalan!

    BalasPadam
  7. Salam...sdra Uladtangila, jangan kita mengadili seseorang tanpa bukti yang sah, hukum berdosa.

    Insaflah wahai sdra Uladtangila, kerana dunia tidak selalunya cerah.

    BalasPadam
  8. ala kalau benar ...lapor dengan SPRM saja....sudah ada lampu elektrik mau juga Touch light....

    BalasPadam
  9. TITIAN JASA ENTERPRISE...Taiko kontraktor untuk membuat rumah PPRT di Kota Belud....DHMHJ perasuah sama dengan Bagdad....Baik buang daerah ke Baghdad.....

    Saya sokong kalau SPRM mau siasat....baru tahu benda itu betul atau salah....

    BalasPadam
  10. semua bloger di sini bodoh-bodoh dan sial

    BalasPadam
  11. ini lagi bloger gile... tuduh orang sana sini.. sebab tak dapat projek.. daput tak berasp la tu.. bosok punya hati.. itu jambatan logong dapat.. tanya tu mp kb rahman dahlan.. kamu ini senang tengok orang... kamu kasi makan sama itu bagdad... kamu komplin la tu tuan do... komplin la itu.. yang bgi progek... kasi sama kau.. bodo punya uladtagila.. bakas.. banar-banar bakas

    BalasPadam
  12. Sini rupanya blog Kandang BABI

    BalasPadam
  13. Malam malam itu hantu amput mama ULAD TANGGILA. ITILAH dia JADI ANAK YANG SIAL, uladtangila, iyulah dia jadi anak hantu. PUKIMAKULADTANGILA. BABI LAH KAU. Rupanya kalo sundal, anak pula jadi budu, baru ako tau.

    BalasPadam
  14. Dalam menyampaikan kebenaran, kadangkala kita terpaksa berhadapan halangan, cercaan, cemuhan dan ugutan. Ini sudah terjadi sejak Nabi lagi, namun Baginda tidak berputus asa.

    Cabaran yang saya terima adalah terlalu kecil, berbanding Baginda, mana mungkin saya mengalah untuk menyampaikan kebenaran...sampaikanlah kebenaran walaupun pahit untuk diterima, ubat yang paling mujarab tentu rasanya pahit...bahkan bijak pandai memberi pandangan "racun adalah penawar kepada racun",

    Terima kasih atas keperihatinan sdra/sdri sekalian, Teruskan berjuang demi keadilan dan kebenaran!

    BalasPadam